Minden légitársaság kiemelten fontosnak tartja, hogy megteremtse a gondtalan utazás feltételeit akkor is, ha az utas fogyatékkal élő, vagy csökkent mozgásképességű.
Ahhoz, hogy minden gördülékenyen menjen, előzetesen csupán egyetlen dolgot szükséges megtenni: legalább 48 órával a felszállás előtt tájékoztatni a repülőteret, hogy ott fel tudjanak készülni a különleges igények kielégítésére.
Hogyan valósul meg a gyakorlatban a segítségnyújtás?
Amint az utas megérkezik Ferihegyre, egy hívóponton keresztül tud jelentkezni. A hívópontok mindkét terminálon, illetve a parkolóban két helyen is megtalálhatók.
Aki Ferihegyen kezdi meg az utazást, az a reptér területére való belépéstől kezdve nyugodtan az AMS Assistance Kft. személyzetére bízhatja magát. A speciális igényű utast a hívóponttól ők kísérik el először az utasfelvételi pulthoz, majd a poggyászfelvételhez, végül át a hatósági ellenőrző pontokon. Közös útjuk egészen addig tart, amíg az utas el nem foglalja a helyét a repülőgépen. Amennyiben a beszálláshoz szükséges, kiszolgálási eszközöket (pl. felvonó) használnak.
Érkező utas esetén az AMS asszisztensek a repülőgépen elfoglalt helytől a reptér parkolójáig való eljutásban nyújtanak segítséget . Ha pedig az utas átszáll, akkor a beérkezett géptől a csatlakozó járatig vállalják a kíséretet.
Kik számítanak speciális igényű utasnak?
A tartósan fogyatékkal élő vagy csökkent mozgásképességű utasok mellett idős személyek is igényelhetik a reptéren az AMS speciális utaskísérő szolgáltatását, ha segítségre van szükségük a repülőgéphez való eljutásban, vagy a beszállásban, esetleg kerekesszéket használnak, illetve ha oxigénpalackot kell a fedélzetre vinniük.
Látás- vagy hallássérültek, illetve gyengénlátók és vakok természetesen szintén jogosultak a speciális utazási körülmények igénylésére. Vakvezető kutya akkor tartózkodhat a repülőgép fedélzetén, ha elismert kiképző szervezet hivatalos azonosító okmányával rendelkezik, azonosító hámot visel, és folyamatosan gazdája irányítása alatt áll.